Mostrando ítems 1546-1565 de 3576

    • Galdós y Beethoven, 2020: claves de una interacción simbólica 

      Vela González, Marta (1) (Revista de Occidente, 10/2020)
      Artículo publicado en la Revista de Occidente, número 473.
    • Gambling activity in the old-age general population 

      del Pino-Gutierrez, Amparo; Granero, Roser; Fernández-Aranda, Fernando; Mena-Moreno, Teresa; Mestre-Bach, Gemma (1); Gómez-Peña, Mónica; Moragas, Laura; Aymamí, Neus; Giroux, Isabelle; Grall-Bronnec, Marie; Sauvaget, Anne; Codina, Ester; Vintró-Alcaraz, Cristina; Lozano-Madrid, María; Agüera, Zaida; Sánchez-González, Jéssica; Casalé, Gemma; Baenas, Isabel; Sánchez, Isabel; López González, Hibai; Menchón, José M.; Jiménez-Murcia, Susana (Cambridge University Press, 2021)
      Old age constitutes a vulnerable stage for developing gambling-related problems. The aims of the study were to identify patterns of gambling habits in elderly participants from the general population, and to assess ...
    • Game-Based Learning for Learners With Disabilities-What Is Next? A Systematic Literature Review From the Activity Theory Perspective 

      Tlili, Ahmed; Denden, Mouna; Duan, Anqi; Padilla-Zea, Natalia (1); Huang, Ronghuai; Sun, Tianyue; Burgos, Daniel (1) (Frontiers in psychology, 2022)
      The design, implementation, and outcome of game-based learning for learners with disabilities have not been sufficiently examined systematically. Particularly, learner-based and contextual factors, as well as the essential ...
    • Games math. Adaptive video game to evaluate basic mathematic concepts 

      Sarría, Íñigo (1); González-Crespo, Rubén (1); Magreñán, Á. Alberto (1); Narváez, Sandra Patricia (1); Orcos, Lara (1) (08/2017)
      Video games are interesting tools which can help teachers to motivate students so as to reinforce the main concepts related to Euclidean geometry, such as the types of angles, lines, and terms related with the circle and ...
    • Game·Tel: An approach to multi-format and multi-device accessible engineering education 

      Anido, Luis; Burgos, Daniel (1); Caeiro, Manuel; Torrente, Javier; Fernández, Manuel; González, Javier; ...et al. (2011 Frontiers in Education Conference (FIE), 2011)
      Game·Tel is an open source software system that supports personalized learning, focusing on serious games and simulations, making these and traditional content accessible and adaptive to the student and educational context. ...
    • La gamificación como estrategia didáctica en la enseñanza universitaria a distancia 

      Chorro, Elisabet; Ortega-Ruipérez, Beatriz (Octaedro, 2020)
      En este trabajo se emplea la gamificación como una estrategia didáctica motivadora dentro de la educación superior a distancia para resolver la reticencia del alumno a asistir a las clases en directo y mejorar la escasa ...
    • Gamificación del aula en la enseñanza superior online: el uso de Kahoot 

      Magadán Díaz, Marta (1); Rivas García, Jesús Israel (1) (Campus Virtuales, 2022)
      Esta investigación estudia a través de una metodología mixta, cualitativa y cuantitativa, las percepciones que los estudiantes universitarios del Máster de Formación del Profesorado de ESO y Bachillerato, FP y Enseñanza ...
    • Gamificación en Iberoamérica. Experiencias desde la Comunicación y la Educación 

      Torres Toukoumidis, Ángel; Romero Rodríguez, Luis Miguel (1) (Abya Yala, 2018)
      La presente obra capitular solo ha sido posible gracias al esfuerzo desinteresado y altruista de la Universidad Politécnica Salesiana, de la editorial Abya-Yala y del Game Lab UPS. Este trabajo se ha elaborado en el marco ...
    • Gamificación en los docentes de educación superior del Ecuador 

      Torres Toukoumidis, Ángel; Romero Rodríguez, Luis Miguel (1); Valle Razo, Ana Luisa (Gamificación en Iberoamérica. Experiencias desde la Comunicación y la Educación, 2018)
      Capítulo del libro: Gamificación en Iberoamérica. Experiencias desde la Comunicación y la Educación
    • Gamificación y transmedia del videojuego al libro. El caso de Assassin’s Creed 

      Vizcaíno-Verdú, Arantxa; Contreras-Pulido, Paloma (1); Guzmán-Franco, María-Dolores (Gamificación en Iberoamérica. Experiencias desde la Comunicación y la Educación, 2018)
      Capítulo del libro: Gamificación en Iberoamérica. Experiencias desde la Comunicación y la Educación
    • Gamificación, motivación y rendimiento en educación: Una revisión sistemática 

      Prieto Andreu, Joel Manuel (1); Gómez-Escalonilla-Torrijos, Juan Diego (1); Said-Hung, Elías Manuel (1) (Revista Electrónica Educare, 2022)
      ntroducción. El propósito de este artículo es revisar la bibliografía que analiza la relación entre gamificación, motivación y aprendizaje y, así, proporcionar ideas pedagógicas y didácticas para ...
    • Gamificando en tiempos de coronavirus: el estudio de un caso 

      Salvador-García, Celina (1) (Red-Revista de educación a distancia, 2021)
      La COVID-19 ha generado un escenario educativo inesperado en el que la educación a distancia se ha convertido una realidad en todas las etapas educativas. No obstante, atender a todo el alumnado debe seguir siendo una ...
    • Gamification within the english classroom 

      Mosquera Gende, Ingrid (1); Garcia Corces, Marta; del Rio, Alba Conde (INTED2017: 11TH International technology, education and development conference, 2017)
      This study aims to provide a general overview of gamification, one of the educational methodologies which is currently booming. Firstly, on the one hand, we will commence by defining the concept of gamification while bearing ...
    • Garantías normativas del ejercicio de la libertad religiosa en los centros de internamiento de extranjeros 

      Salido, Mercedes (1) (Revista General de Derecho Canónico y Derecho Eclesiástico del Estado, 05/2017)
      On the occasion of the recent normative framework established after the approval of the Regulation of functioning and legal regime of the centres of foreigners' internment (RD 162/ 2014), the exercise of religious freedom ...
    • García Suárez, Pedro. Lectura e identidad de género. La imagen de la mujer lectora en la novela realista y naturalista española 

      Aboal López, María (1) (Arenal. Revista de Historia de las Mujeres, 01/2017)
      Reseña de " Lectura e identidad de género. La imagen de la mujer lectora en la novela realista y naturalista española" de Pedro García Suárez, por María López Aboal. Masarykova univerzita, 1016, 130 pp
    • El gasto económico en centros de fitness low-cost: Diferencias según fidelidad y características del cliente 

      García Fernández, Jerónimo; Gálvez Ruiz, Pablo (1); Bernal-García, Ainara; Vélez-Colón, Luisa (Sportk : revista euroamericana de ciencias del deporte, 03/2016)
      Debido al incremento en el número de instalaciones y clientes, los centros de fitness están siendo examinados para comprender el comportamiento del consumidor que asiste a estas organizaciones deportivas. Por ello, el ...
    • Gastronomy and Tourism: Socioeconomic and Territorial Implications in Santiago de Compostela-Galiza (NW Spain) 

      Carral, Emilio V.; Río, Marisa del; López Pena, Zósimo (1) (International Journal of Environmental Research and Public Health, 09/2020)
      It is a worldwide well-known fact that gastronomic tourism does not always contribute to the cultural, social, economic, and territorial development of the host community. Therefore, its study requires a multidisciplinary ...
    • Gauss-Newton method 

      Magreñán, Á. Alberto (1); Argyros, Ioannis K (Contemporary study of iterative methods: convergence, dynamics and applications, 2018)
      In this chapter we present the local convergence analysis of Gauss–Newton method using the idea of restricted convergence domains, which allows us to improve previous results. Finally, some special cases and a numerical ...
    • Gauss-Newton method for convex composite optimization 

      Magreñán, Á. Alberto (1); Argyros, Ioannis K (Contemporary study of iterative methods: convergence, dynamics and applications, 2018)
      In this chapter we extend the solvability of convex composite optimization problems using Gauss–Newton method. We present the algorithm and study the regularity. Then we present the semilocal convergence study and finish ...
    • Gauss-Newton method for convex optimization 

      Magreñán, Á. Alberto (1); Argyros, Ioannis K (Contemporary study of iterative methods: convergence, dynamics and applications, 2018)
      The goal in this chapter is to present a finer convergence analysis of Gauss–Newton method than in earlier works in order to expand the solvability of convex composite optimizations problems. The convergence of Gauss–Newton ...