Listar RESULTADOS DE INVESTIGACIÓN por título
Mostrando ítems 2354-2373 de 5508
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Game-Based Learning for Learners With Disabilities-What Is Next? A Systematic Literature Review From the Activity Theory Perspective
(Frontiers in psychology, 2022)The design, implementation, and outcome of game-based learning for learners with disabilities have not been sufficiently examined systematically. Particularly, learner-based and contextual factors, as well as the essential ... -
Games math. Adaptive video game to evaluate basic mathematic concepts
(08/2017)Video games are interesting tools which can help teachers to motivate students so as to reinforce the main concepts related to Euclidean geometry, such as the types of angles, lines, and terms related with the circle and ... -
Game·Tel: An approach to multi-format and multi-device accessible engineering education
(2011 Frontiers in Education Conference (FIE), 2011)Game·Tel is an open source software system that supports personalized learning, focusing on serious games and simulations, making these and traditional content accessible and adaptive to the student and educational context. ... -
La gamificación como estrategia didáctica en la enseñanza universitaria a distancia
(Octaedro, 2020)En este trabajo se emplea la gamificación como una estrategia didáctica motivadora dentro de la educación superior a distancia para resolver la reticencia del alumno a asistir a las clases en directo y mejorar la escasa ... -
La gamificación como herramienta para dinamizar la evaluación continua en un máster universitario
(Revista de Estilos de Aprendizaje, 2022)La pandemia del COVID-19 ha evidenciado la necesidad de adoptar estrategias didácticas que permitan acercar el conocimiento a los alumnos a través de un entorno en línea, sacando el máximo provecho a este tipo de enseñanza. ... -
Gamificación del aula en la enseñanza superior online: el uso de Kahoot
(Campus Virtuales, 2022)Esta investigación estudia a través de una metodología mixta, cualitativa y cuantitativa, las percepciones que los estudiantes universitarios del Máster de Formación del Profesorado de ESO y Bachillerato, FP y Enseñanza ... -
Gamificación en Iberoamérica. Experiencias desde la Comunicación y la Educación
(Abya Yala, 2018)La presente obra capitular solo ha sido posible gracias al esfuerzo desinteresado y altruista de la Universidad Politécnica Salesiana, de la editorial Abya-Yala y del Game Lab UPS. Este trabajo se ha elaborado en el marco ... -
Gamificación en los docentes de educación superior del Ecuador
(Gamificación en Iberoamérica. Experiencias desde la Comunicación y la Educación, 2018)Capítulo del libro: Gamificación en Iberoamérica. Experiencias desde la Comunicación y la Educación -
Gamificación y transmedia del videojuego al libro. El caso de Assassin’s Creed
(Gamificación en Iberoamérica. Experiencias desde la Comunicación y la Educación, 2018)Capítulo del libro: Gamificación en Iberoamérica. Experiencias desde la Comunicación y la Educación -
Gamificación, motivación y rendimiento en educación: Una revisión sistemática
(Revista Electrónica Educare, 2022)ntroducción. El propósito de este artículo es revisar la bibliografía que analiza la relación entre gamificación, motivación y aprendizaje y, así, proporcionar ideas pedagógicas y didácticas para ... -
Gamificando en tiempos de coronavirus: el estudio de un caso
(Red-Revista de educación a distancia, 2021)La COVID-19 ha generado un escenario educativo inesperado en el que la educación a distancia se ha convertido una realidad en todas las etapas educativas. No obstante, atender a todo el alumnado debe seguir siendo una ... -
Gamification as Support for Educational Inclusion: The Case of AR-mBot
(Proceedings - 2022 International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2022, 2022)Today's education must offer multiple opportunities to address the individual needs of all students. In this context, educational innovation plays an important role in guiding the processes of creating strategies to achieve ... -
Gamification within the english classroom
(INTED2017: 11TH International technology, education and development conference, 2017)This study aims to provide a general overview of gamification, one of the educational methodologies which is currently booming. Firstly, on the one hand, we will commence by defining the concept of gamification while bearing ... -
Gamification, Online Learning and Motivation: A Quantitative and Qualitative Analysis in Higher Education
(Contemporary Educational Technology, 2022)As a motivational teaching practice, gamification does not always work as expected. This paper supports these findings and adds the factor of online teaching analyzing the results of an experiment carried out in an online ... -
Gamified Learning in Online Teaching Through Platforms: The Use of Quizizz
(Communications in Computer and Information Science, 2022)The present research has the goal of exploring the graduate students’ perceptions have when using Quizizz. The reference framework for this research is a compulsory subject, within a master's degree at an online Spanish ... -
Garantías normativas del ejercicio de la libertad religiosa en los centros de internamiento de extranjeros
(Revista General de Derecho Canónico y Derecho Eclesiástico del Estado, 05/2017)On the occasion of the recent normative framework established after the approval of the Regulation of functioning and legal regime of the centres of foreigners' internment (RD 162/ 2014), the exercise of religious freedom ... -
García Suárez, Pedro. Lectura e identidad de género. La imagen de la mujer lectora en la novela realista y naturalista española
(Arenal. Revista de Historia de las Mujeres, 01/2017)Reseña de " Lectura e identidad de género. La imagen de la mujer lectora en la novela realista y naturalista española" de Pedro García Suárez, por María López Aboal. Masarykova univerzita, 1016, 130 pp -
El gasto económico en centros de fitness low-cost: Diferencias según fidelidad y características del cliente
(Sportk : revista euroamericana de ciencias del deporte, 03/2016)Debido al incremento en el número de instalaciones y clientes, los centros de fitness están siendo examinados para comprender el comportamiento del consumidor que asiste a estas organizaciones deportivas. Por ello, el ... -
Gastronomy and Tourism: Socioeconomic and Territorial Implications in Santiago de Compostela-Galiza (NW Spain)
(International Journal of Environmental Research and Public Health, 09/2020)It is a worldwide well-known fact that gastronomic tourism does not always contribute to the cultural, social, economic, and territorial development of the host community. Therefore, its study requires a multidisciplinary ...