• Diseño de un Solid POD siguiendo técnicas DCU 

      Fernandez-Quintanilla, David (05/09/2019)
      En sus inicios, la Web fue ideada como un espacio de comunicación abierto, descentralizado, y colaborativo. Hoy en día, ese espacio está dominado por grandes empresas cuya fuente principal de riqueza y poder son los datos ...
    • Introducing an interactive story in a geolocalized experience 

      López-Arcos, José R; Gutiérrez Vela, Francisco L; Padilla-Zea, Natalia (1); Paderewski-Rodríguez, Patricia; Medina Medina, Nuria (ACM International Conference Proceeding Series, Interaccion 2017, 2017)
      Pervasive games are one of the types of gaming experiences that currently causes the most impact on players. They break the usual environment of the game in a spatial, temporal or social dimension. The integration of the ...
    • Method for analysing the user experience in MOOC platforms 

      Pascual Espada, Jordán (1); Castillo Rodríguez, Cristina (1); García Díaz, Vicente (1); González-Crespo, Rubén (1) (2014 International symposium on computers in education (SIIE), 2014)
      MOOCs have recently become very popular, since some of these massive online courses can reach thousand students. Faculty members from top universities deliver courses through MOOC platforms: Coursera, Edx, Miriada X, etc. ...
    • La producción científica en el estudio de experiencia de usuario en educación: caso Web of Science y Scopus 

      de Oleo Moreta, Cinthia; Said-Hung, Elías Manuel (1) (Transinformação, 01/2020)
      El objetivo de este trabajo es realizar una aproximación sobre la evolución y rasgos generales de la producción científica divulgada en Web of Science y Scopus, relacionada con el estudio de la experiencia de usuario a ...
    • Propuesta de evaluación de accesibilidad en videojuegos para personas con dificultades de manipulación y destreza manual 

      Rebate-Serrano, Jorge (18/07/2019)
      Los videojuegos se han convertido en los últimos años, en la preferencia de ocio por delante del cine o la música. En materia de accesibilidad, se observan bastantes carencias por parte de todas las ramas que componen ...
    • Special Issue on Human Computer Interaction: INTERACCIÓN 2014 

      González-Crespo, Rubén (1); González González, Carina S (1) (IEEE Latin America Transactions, 02/2015)
      This special issue of the IEEE Latin America Transactions journal includes a selection of the four best papers presented at the 15th International Conference on Human Computer Interaction (INTERACCIÓN 2014) held in ...
    • Usability Evaluation Methods for Special Interest Internet Information Services 

      Schön, Eva-Maria; Hellmers, Jens; Thomaschewski, Jörg (International Journal of Interactive Multimedia and Artificial Intelligence (IJIMAI), 06/2014)
      The internet provides a wide range of scientific information for different areas of research, used by the related scientific communities. Often the design or architecture of these web pages does not correspond to the mental ...
    • UX of social network Edmodo in undergraduate engineering students 

      Gómez, Angélica; Magreñán, Á. Alberto (1); Orcos, Lara (International Journal of Interactive Multimedia and Artificial Intelligence, 09/2015)
      The main objective of this research is to describe the use that students make of an academic SNS (social network service) and detail the relationship between socio-demographic and academic factors associated with the use ...