Mostrando ítems 1-11 de 11

    • A Solution to Manage the Full Life Cycle of Learning Analytics in a Learning Management System: AnalyTIC 

      Simanca Herrera, Fredys Alberto; González-Crespo, Rubén (1); Rodríguez Baena, Luis (1); Burgos, Daniel (1) (Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, 11/11/2019)
      Learning Analytics (LA) has a significant impact in learning and teaching processes. These processes can be improved using the available data retrieved from students' activity inside the virtual classrooms of a learning ...
    • Augmented reality in educational inclusion. A systematic review on the last decade 

      Quintero, Jairo; Baldiris, Silvia (1); Rubira, Rainer; Cerón, Jhoni; Velez, Gloria (Frontiers in Psychology, 13/08/2019)
      The use of Augmented Reality (AR) to achieve educational inclusion has been not deeply explored. This systematic review describes the current state of using AR as an educational technology that takes into consideration the ...
    • Autoridad docente y Nuevas Tecnologías: cambios, retos y oportunidades 

      Plaza de la Hoz, Jesús (1) (Revista Complutense de Educación, 2018)
      La relación pedagógica ha sido siempre objeto de estudio y reflexión. Cuando la educación trasciende el ámbito familiar y se generaliza su acceso en la escuela de masas, se vuelve problemática la conexión entre autoridad ...
    • Dissemination Matters: Influences of Dissemination Activities on User Types in an Online Educational Community 

      Yuan, Min; Recker, Mimi (International Journal of Interactive Multimedia and Artificial Intelligence (IJIMAI), 09/2014)
      Emerging online educational communities provide spaces for teachers to find resources, create instructional activities, and share these activities with others. Within these online communities, individual users’ activities ...
    • El enfoque flipped learning en estudios de magisterio: percepción de los alumnos 

      Martín R, Déborah (1); Tourón, Javier (1) (RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 07/2017)
      En el presente trabajo se analiza la percepción de los alumnos de una estrategia de enseñanza-aprendizaje universitaria, con un enfoque flipped learning, en el desarrollo de la asignatura Orientación educativa y plan de ...
    • La Gamificación en Tecnología de 1º de ESO con Minecraft 

      Tornay-Alarcón, Manuel (06/06/2018)
      La finalidad de este trabajo de fin de máster es la de desarrollar una propuesta de intervención didáctica donde conseguir una mejora en el aprendizaje dentro de la asignatura de Tecnología de 1º de la ESO. La propuesta ...
    • Hacia el Mobile-Learning en la escuela: Análisis de factores críticos en el uso de las tablets en centros educativos españoles 

      Fuentes, Juan Luis; Albertos, Jesús E; Torrano, Fermín (1) (Education in the Knowledge Society, 2019)
      Las Tablets son concebidas en la actualidad como uno de los principales dispositivos tecnológicos móviles capaces de promover diferentes dimensiones del aprendizaje vinculadas a la competencia digital, como el aprendizaje ...
    • Mining Web-based Educational Systems to Predict Student Learning Achievements 

      del Campo-Ávila, José; Conejo, Ricardo; Triguero, Francisco; Morales-Bueno, Rafael (International Journal of Interactive Multimedia and Artificial Intelligence (IJIMAI), 03/2015)
      Educational Data Mining (EDM) is getting great importance as a new interdisciplinary research field related to some other areas. It is directly connected with Web-based Educational Systems (WBES) and Data Mining (DM, a ...
    • Nivel de aprovechamiento docente de las TIC en Colombia 

      Said-Hung, Elías Manuel (1); Valencia-Cobos, Jorge; Brandle Senan, Gaspar (Profesorado, Revista de Currículum y Formación del Profesorado, 2017)
      Esta investigación tiene por objeto determinar el perfil tecnológico que los docentes demuestran en sus prácticas educativas, así como identificar el conjunto de factores que inciden en los niveles de habilidades de ...
    • Robótica DIY: pensamiento computacional para mejorar la resolución de problemas 

      Ortega-Ruipérez, Beatriz (1); Asensio Brouard, Mikel Mirena (Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa. Relatec, 2018)
      El objetivo es proponer una estrategia de enseñanza para la programación y robótica, de cara a facilitar la adquisición de una estrategia computacional eficaz para la resolución de problemas complejos. Se ha escogido un ...
    • The use of social networks in a Virtual University 

      León Gómez, Alicia (1); Calderón-Garrido, Diego (1); Gil-Fernández, Raquel (1) (Campus Virtuales, 03/2019)
      The aim of this paper is to discover the educational use of social networks in initial training by students of the Bachelor's degree in Teaching and Master's Degree in Secondary Education in a non-classroom-based and ...