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dc.contributor.authorFerreira Fernández, Myriam
dc.date2019
dc.date.accessioned2019-10-03T15:05:32Z
dc.date.available2019-10-03T15:05:32Z
dc.identifier.issn2341-1139
dc.identifier.urihttps://reunir.unir.net/handle/123456789/9400
dc.descriptionthe use in the Modern Age of engravings by painters for the composition of their works has been studied by different researchers. In general, there is agreement that during the seventeenth century the most commonly used prints were those based on Flemish artists such as Rubens or Van Dyck and that in the eighteenth century these artists were displaced by French authors, especially Vouet. However, there is not agreement about whether by the end of the xviiith century this substitution had already taken place or if the Flemish models were still widely used. Therefore, this paper provides an analysis of the engravings' collection and the pictorial work of a painter in active at that time, Domingo de Rada. This analysis concludes that, although Rada had a great interest on French authors, the influence of Flemish artists was still strong in the engravings he had and in the works he painted.es_ES
dc.description.abstractLa utilización en época moderna por parte de pintores de estampas para la composición de sus obras ha sido estudiada por diferentes investigadores. En general, hay acuerdo en que durante el siglo XVII las estampas más utilizadas eran las basadas en artistas flamencos como Rubens o Van Dyck y que en el siglo XVIII estos artistas fueron desplazados por autores franceses, especialmente Vouet. Sin embargo, existe disensión sobre si hacia finales del siglo XVIII esta sustitución había ya tenido lugar o si aún se seguían utilizando de forma generalizada los modelos flamencos. Por ello, ofrecemos el análisis de la colección de estampas y la obra pictórica de un pintor en activo en esa época, Domingo de Rada. Dicho análisis concluye que, aunque Rada tenía gran interés por los autores franceses, la influencia de artistas flamencos siguió siendo muy fuerte tanto en sus estampas como en las composiciones de sus obras.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherLiño. Revista Anual de Historia del Artees_ES
dc.relation.ispartofseries;vol. 25
dc.relation.urihttps://www.unioviedo.es/reunido/index.php/RAHA/article/view/13210es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectestampases_ES
dc.subjectpinturaes_ES
dc.subjectDomingo de Radaes_ES
dc.subjectSimon Vouetes_ES
dc.subjectacademicismoes_ES
dc.subjectengravingses_ES
dc.subjectpaintinges_ES
dc.subjectDomingo de Radaes_ES
dc.subjectSimon Vouetes_ES
dc.subjectacademicismes_ES
dc.subjectEmerginges_ES
dc.subjectScopuses_ES
dc.titleLa introducción de los modelos de Simon Vouet en la pintura de finales del siglo XVIII: el ejemplo de Domingo de Rada (1737-1824)es_ES
dc.title.alternativeThe introduction of Simon Vouet's models in the painting of the late 18th century: the example of Domingo de Rada (1737-1824)es_ES
dc.typeArticulo Revista Indexadaes_ES
reunir.tag~ARIes_ES


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