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Aprender Jugando
dc.contributor.author | Hernandez-Díaz, Jon | |
dc.date | 2018-02-07 | |
dc.date.accessioned | 2018-07-02T10:34:28Z | |
dc.date.available | 2018-07-02T10:34:28Z | |
dc.identifier.uri | https://reunir.unir.net/handle/123456789/6638 | |
dc.description | In this study a proposal to educational innovation has been designed for the teachers of the 6th grade of Primary Education in a school of the Basque Country. The main focus of this paper is on the promotion of gamification in Primary Education tutoring through the use of ICT. For this matter, some theoretical background has been analysed in order to contextualize that proposal to thoroughly understand the term of gamification. This contextualization has served as a basis to create five sessions in which the gamification will be promoted in the group of teachers, the main objective of the paper. These sessions have been thought to provide the teachers with the tools and resources required to gamificate their lessons. The final product of these sessions is the creation of a WebQuest, where the teachers expose their practical knowledge acquired, apart from answering a final questionnaire related to their theoretical knowledge about gamification. | es_ES |
dc.description.abstract | En el presente trabajo se ha diseñado una propuesta de innovación educativa dedicada al profesorado de 6º curso de Educación Primaria en un centro escolar del País Vasco. El principal objetivo de dicha propuesta es promover la gamificación en la tutoría de Educación Primaria mediante el uso de las TIC. Para ello, se presenta al inicio del trabajo un marco teórico donde se aborda conceptualmente todo lo relacionado con la gamificación con el objetivo de contextualizar el proyecto. Esta contextualización sirve como base para la elaboración de cinco sesiones orientadas a promover el objetivo principal de la presente propuesta, citado anteriormente. Estas sesiones han sido planteadas para dotar al profesorado con las herramientas y recursos necesarios para poder gamificar su aula, siendo el proyecto final la creación de una WebQuest donde exponer el conocimiento práctico adquirido, además de la realización de un cuestionario teórico. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.rights | openAccess | es_ES |
dc.subject | promoción | es_ES |
dc.subject | gamificación | es_ES |
dc.subject | educación primaria | es_ES |
dc.subject | aprendizaje | es_ES |
dc.subject | juego | es_ES |
dc.subject | Máster Universitario en Tecnología Educativa y Competencias Digitales | es_ES |
dc.title | Aprender Jugando | es_ES |
dc.type | masterThesis | es_ES |
reunir.tag | ~MTECD | es_ES |