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dc.contributor.authorMateos Toro, Luis Miguel
dc.contributor.authorAbellan Rosello, Laura
dc.date2021
dc.date.accessioned2024-02-12T23:01:06Z
dc.date.available2024-02-12T23:01:06Z
dc.identifier.citationMateos Toro, L. M., & Abellán Roselló, L. (2021). Inmersión educativa de e-sport. Del contexto lúdico al mundo educativo. International Journal of New Education, (8), 65–78. https://doi.org/10.24310/IJNE.8.2021.12900es_ES
dc.identifier.issn2605-1931
dc.identifier.urihttps://reunir.unir.net/handle/123456789/16054
dc.descriptionEducational immersion to e-sport. From the playful context to the educational world The research tries to know to what extent the influence of teachers who taught while studying high school and/or secondary education has on students who practice e-sports. The sample collected are players who compete in FIFA21 formed by 30 people, a non-parametric analysis of a sample, a linear regression, a correlation, descriptive studies and ANOVA of a factor have been used. The following variables are used, the sample of respect and fair treatment with respect to all the students, responded with interest to the interventions, sample of respect and fair treatment, organization and preparation of the classes, the explanations related to examples, the clarity and precision of the transmission of contents, the degree of concordance between what was explained with the exams, the days of competition, the hours outside the official training, the relationship with the captains, the hours playing other modalities and the hours of training could influence the school dropout.es_ES
dc.description.abstractLa investigación trata de conocer en qué medida influye el profesorado que impartió clase mientras estudiaba estudios secundarios y/o estudios secundarios en estudiantes que practican e-sports. La muestra recogida son jugadores que compiten al FIFA21 formada por 30 personas, se ha utilizado un análisis no paramétrico de una muestra, una regresión lineal, una correlación, estudios descriptivos y ANOVA de un factor. Son utilizadas las siguientes variables, la muestra de respeto y trato justo respecto a todo el alumnado, respondía con interés a las intervenciones, muestra de respeto y trato justo, organización y preparación de las clases, las explicaciones relacionadas con ejemplos, la claridad y precisión de la transmisión de contenidos, el grado de concordancia entre lo explicado con los exámenes, los días de competición, las horas fuera del entrenamiento oficial, la relación con los capitanes, las horas jugando a otras modalidades y las horas de entreno podrían influir en el abandono escolar.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherInternational Journal of New Education (IJNE)es_ES
dc.relation.ispartofseries;nº 8
dc.relation.urihttps://revistas.uma.es/index.php/NEIJ/article/view/12900es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectescuelas secundariases_ES
dc.subjectfracaso escolares_ES
dc.subjectmotivaciónes_ES
dc.subjectcomportamiento del maestroes_ES
dc.subjectdeportes electrónicoses_ES
dc.subjectabandono escolares_ES
dc.subjecthigh schoolses_ES
dc.subjectschool failurees_ES
dc.subjectmotivationes_ES
dc.subjectteacher behaviores_ES
dc.subjecte-sportses_ES
dc.subjectdropoutes_ES
dc.titleInmersión educativa de e-sport. Del contexto lúdico al mundo educativoes_ES
dc.typearticlees_ES
reunir.tag~OPUes_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.24310/IJNE.8.2021.12900


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