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dc.contributor.authorCarrión Candel, Elena
dc.date2019-05
dc.date.accessioned2019-07-05T07:55:01Z
dc.date.available2019-07-05T07:55:01Z
dc.identifier.issn2254-0709
dc.identifier.urihttps://reunir.unir.net/handle/123456789/8578
dc.descriptionThe rise of ICT and new teaching strategies in the European Higher Education Area (EHEA) demand a structural change in the way of conceiving the teaching-learning process in higher education. For this reason, it is necessary to encourage the formation of the university students-future teachers of primary education-as experts in the use of technological tools. In this context, we propose a proposal for educational innovation, which unites the learning based on the Games (AbJ) and the cooperative and communicative methodology, with the purpose of educating in the knowledge, competencies and skills marked in the curriculum of musical education.. It aims to improve the teaching praxis allowing a more motivating and meaningful learning to the students to improve their didactic process through the development of the digital competition and the gamification. The results of our research show the effectiveness of the cooperative and recreational methodology, which is presented as an alternative.es_ES
dc.description.abstractEl auge de las TIC y las nuevas estrategias de enseñanza en el Espacio Europeo de Educación Superior (EEES), demandan un cambio estructural en la manera de concebir el proceso de enseñanza-aprendizaje en la Educación Superior. Por ello, se debe propiciar la formación del alumnado universitario –futuros docentes de Educación Primaria -como expertos en la utilización de las herramientas tecnológicas. En este contexto, planteamos una propuesta de innovación educativa, que se une al aprendizaje basa do en los juegos (AbJ) y la metodología cooperativa y comunicativa, con la fnalidad de educar en los conocimientos, competencias y destrezas marcadas en el currículo de educación musical. Tiene como objetivo mejorar la praxis docente permitiendo un aprendizaje más motivador y signifcativo al alumnado para mejorar su proceso didáctico a través del desarrollo de la competencia digital y la gamifcación. Los resultados de nuestra investigación confrman la efcacia de la metodología cooperativa y lúdica, que se presenta como una alternativa de gran potencial formativo para el alumnado.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherArtseducaes_ES
dc.relation.ispartofseries;nº 23
dc.relation.urihttp://www.e-revistes.uji.es/index.php/artseduca/article/view/3875es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjecteducación musicales_ES
dc.subjectaprendizaje cooperativoes_ES
dc.subjectmetodologías activases_ES
dc.subjectcerebrities_ES
dc.subjectkahootes_ES
dc.subjecteducación superiores_ES
dc.subjectmusic educationes_ES
dc.subjectcooperative learninges_ES
dc.subjectactive methodologieses_ES
dc.subjectcelebrities_ES
dc.subjecthigher educationes_ES
dc.subjectEmerginges_ES
dc.subjectScopuses_ES
dc.titleEl uso del juego y la metodología cooperativa en la Educación Superior: una alternativa para la enseñanza creativaes_ES
dc.title.alternativeThe use of the game and the cooperative Methodology in Highet Educatio: an alternative for creative teachinges_ES
dc.typeArticulo Revista Indexadaes_ES
reunir.tag~ARIes_ES
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.6035/Artseduca.2019.23.4


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