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dc.contributor.authorChacón, Ramón
dc.contributor.authorZurita, Félix
dc.contributor.authorEspejo, Tamara
dc.contributor.authorMartínez Martínez, Asunción
dc.contributor.authorLinares, Marta
dc.date2016
dc.date.accessioned2017-10-14T10:28:39Z
dc.date.available2017-10-14T10:28:39Z
dc.identifier.issn2340-7700
dc.identifier.urihttps://reunir.unir.net/handle/123456789/5730
dc.descriptionChildhood overweight is one of the main health problems in school children. Also, this population can have misconceptions about their Body Image (BI), inducing dissatisfaction and low self-esteem. This descriptive and transversal research analysed the obesity rates, BI and the opinion about active videogames of 577 school children, in order to use these technologies to improve the problems described before. The results indicated that three out of every ten respondents had weight problems. In addition, the research showed that a significant number of participants was not satisfied with their BI and that they thought that Exergames are fun for doing Physical Education (PE) at school. Besides, the study evinced statistical differences in the relationship between BI and obesity rates. In conclusion, this research shows the interest in using these technologies in PE lessons to improve the health problems caused by overweight and the BI of children as well.es_ES
dc.description.abstractEl sobrepeso infantil constituye uno de los principales problemas de salud en escolares, además de originar creencias erróneas en torno a la Imagen Corporal (IC); provocando insatisfacción y baja autoestima. Este estudio de carácter descriptivo y corte transversal analizó los índices de obesidad, la IC y la opinión sobre videojuegos activos de 577 escolares; con el fin de utilizar estos dispositivos para paliar los problemas descritos. Los resultados mostraron que tres de cada diez escolares tenía problemas peso, que un importante número de participantes no se sentía satisfecho con su IC, así como una actitud favorable sobre la aplicabilidad de Exergames en el aula. Además, se encontraron diferencias estadísticas al relacionar la IC con los índices de obesidad. Como conclusión principal, este estudio demuestra el interés de usar videojuegos activos en el aula para mejorar los problemas de salud producidos por el exceso de peso, así como la IC.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherRevista Iberoamericana de Psicología del Ejercicio y el Deportees_ES
dc.relation.ispartofseries;vol. 11, nº 1
dc.relation.urihttp://www.webs.ulpgc.es/riped/?opt=contenidoses_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectexergameses_ES
dc.subjectescolareses_ES
dc.subjecteducación físicaes_ES
dc.subjectobesidad e imagen corporales_ES
dc.subjectexergameses_ES
dc.subjectschool childrenes_ES
dc.subjectphysical educationes_ES
dc.subjectobesity and body imagees_ES
dc.subjectEmerginges_ES
dc.subjectScopuses_ES
dc.titleEstudio sobre la aplicabilidad de exergames para la mejora de los índices de obesidad y la imagen corporal en escolareses_ES
dc.title.alternativeResearch of the applicability of exergames for the improvement of obesity index and body image in school childrenes_ES
dc.typeArticulo Revista Indexadaes_ES
reunir.tag~ARIes_ES


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