- Inicio
- RESULTADOS DE INVESTIGACIÓN
- Artículos Científicos WOS y SCOPUS
- Listar Artículos Científicos WOS y SCOPUS por autor
Listar Artículos Científicos WOS y SCOPUS por autor "Carrión Candel, Elena"
Mostrando ítems 1-7 de 7
-
Benefits of introducing Picture books through ICTs in Bilingual Settings: An example with Cuadernia and Press Here by Herve Tullet
Carrión Candel, Elena ; Pérez Agustín, Mercedes ; Barrios Vicente, Isabel Matilde ; Aparicio Molina, Yannelys (ArtsEduca, 09/2020)Picture books which were implemented through Wanga Gag's Millions of Cats have been proven to be an excellent resource because images opposed to words have a leading role. This resource also becomes a perfect ally for ... -
Cerrando puntos suspensivos
Carrión Candel, Elena (Artseduca, 05/2019)Reseña de: "Cerrando puntos suspensivos", de Rozalén Ortuño, María Ángeles (2018). Penguin Random House Grupo Editorial, S.A.U. 156 pp. Por Elena Carrión Candel. -
ICT and gamification experiences with CLIL methodology as innovative resources for the development of competencies in compulsory secondary education
Carrión Candel, Elena ; Pérez Agustín, Mercedes ; Giménez de Ory, Elena (Digital education review, 2021)Due to the lack of research in the field of music through CLIL and ICT in Secondary Education in Spain, we propose to merge this subject with an innovative methodology. The general objective is to present a different ... -
Pre-service teachers’ perception of active learning methodologies in history: Flipped classroom and gamification in an e-learning environment
Carrión Candel, Elena; de-la-Peña, Cristina; Chaves-Yuste, Beatriz (Education and Information Technologies, 2023)The scientific literature reveals the impact of applying game-based videos and gamification on undergraduates' learning. This work proposes, within an online context, using these educational strategies to make students the ... -
TIC y AICLE como elementos facilitadores en la enseñanza bilingüe
Carrión Candel, Elena ; Pérez Agustín, Mercedes (Artseduca, 01/2020)El enorme desarrollo de las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) y la expansión de Internet, han provocado una auténtica revolución para el mundo de la música, proporcionando nuevos recursos para los ... -
El uso de los Videojuegos y la Gamificación como material didáctico innovador para el aprendizaje de las Ciencias Sociales en la Educación Superior
Carrión Candel, Elena; Sotomayor Núñez, Sandra; Medel Marchena, Ignacio (Edmetic, 2022)La siguiente investigación tiene como propósito analizar en qué medida los videojuegos y las herramientas de gamificación -Quizizz y Socrative-desarrolladas son estrategias de aprendizaje que facilitan ... -
El uso del juego y la metodología cooperativa en la Educación Superior: una alternativa para la enseñanza creativa
Carrión Candel, Elena (Artseduca, 05/2019)El auge de las TIC y las nuevas estrategias de enseñanza en el Espacio Europeo de Educación Superior (EEES), demandan un cambio estructural en la manera de concebir el proceso de enseñanza-aprendizaje en la Educación ...