Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorLópez Navia, Santiago
dc.date2021
dc.date.accessioned2023-10-17T14:12:25Z
dc.date.available2023-10-17T14:12:25Z
dc.identifier.citationNavia, S. A. L. (2021). El hombre que mató a don Quijote de Terry Gilliam (2018) desde la transversalidad de la recreación. In Admiración del mundo: Actas selectas del XIV Coloquio Internacional de la Asociación de Cervantistas (pp. 185-197). Edizioni Ca Foscari.es_ES
dc.identifier.isbn9788869695797
dc.identifier.urihttps://reunir.unir.net/handle/123456789/15404
dc.description.abstractIn this study, I undertake an analysis of Terry Gilliam’s The Man Who Killed Don Quixote (2018), a cinematographic recreation of Cervantes’s Don Quixote. I will scrutinise its themes, formal resources, and characterization in relation to other ways of recreation (primarily, the literary and musical ones), while paying special attention to the identity of the protagonists, the metafictional procedures, and the strategies employed in order to reword some of the main episodes of the original novel. In this sense, this study allows for an understanding of the Cervantine text from a transversal perspective.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherActas selectas del XIV Coloquio Internacional de la Asociación de Cervantistases_ES
dc.relation.urihttps://edizionicafoscari.unive.it/it/edizioni/libri/978-88-6969-580-3/es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectCervanteses_ES
dc.subjectDon Quixotees_ES
dc.subjectmetafictiones_ES
dc.subjectrecreationes_ES
dc.subjectmainstreaminges_ES
dc.titleEl hombre que mató a don Quijote de Terry Gilliam (2018) desde la transversalidad de la recreaciónes_ES
dc.typeotheres_ES
reunir.tag~OPUes_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem