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dc.contributor.authorGarcía Magro, Cristina
dc.contributor.authorMartín Peña, María Luz
dc.date2021-05
dc.date.accessioned2022-05-10T14:10:22Z
dc.date.available2022-05-10T14:10:22Z
dc.identifier.isbnhttps://doi.org/10.22550/REP79-2-2021-02
dc.identifier.issn0034-9461
dc.descriptionThe aim of this paper is to propose a conceptual model that links the influence of a gamified context to aspects relating to self-regulation in learning. Although extensive literature has been written on the subject of self-regulated learning, there has been little exploration of the environment and works that consider gamification as an effective tool for creating a favourable teaching-learning context to stimulate self-regulation are non-existent. The combination of these two lines, which until now have been studied in isolation, might encourage the teaching community to direct its efforts towards the design of gamified systems within the classroom to instruct and encourage self-regulation. The proposed model presents the key variables to consider, along with a solid theoretical justification for the proposals made.es_ES
dc.description.abstractEl objetivo del presente trabajo es proponer un modelo conceptual que relacione la influencia de un contexto gamificado sobre los aspectos relacionados con la autorregulación en el aprendizaje. Si bien la literatura sobre el tópico aprendizaje autorregulado es extensa, el entorno ha sido poco explorado e inexistentes los trabajos que consideren la gamificación como herramienta eficaz para generar un contexto de enseñanza-aprendizaje favorable para estimular la autorregulación. La unión de las dos líneas de investigación estudiadas hasta el momento de forma aislada puede incentivar a la comunidad docente a orientar sus esfuerzos hacia el diseño de sistemas gamificados dentro del aula para instruir y fomentar la autorregulación. El modelo propuesto presenta las variables clave que considerar, con una justificación teórica sólida para las proposiciones planteadas.es_ES
dc.description.urihttps://reunir.unir.net/handle/123456789/13069
dc.description.urihttps://reunir.unir.net/handle/123456789/13069
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherRevista Española de Pedagogíaes_ES
dc.relation.ispartofseries;vol. 79, nº 279
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectaprendizaje autorreguladoes_ES
dc.subjectgamificaciónes_ES
dc.subjectambiente educacionales_ES
dc.subjectmétodo de aprendizajees_ES
dc.subjectself-regulated learninges_ES
dc.subjectgamificationes_ES
dc.subjecteducational environmentes_ES
dc.subjectlearning methodes_ES
dc.subjectRevista Española de Pedagogíaes_ES
dc.titleAprendizaje autorregulado y gamificación en educación superior: propuesta de un modelo de análisises_ES
dc.title.alternativeSelf-regulated learning and gamification in higher education: a proposal for an analysis modeles_ES
dc.typearticlees_ES
reunir.tag~REPes_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22550/REP79-2-2021-02


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