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dc.contributor.authorSegarra-Saavedra, Jesús (1)
dc.contributor.authorHidalgo-Marí, Tatiana
dc.date2018-01
dc.date.accessioned2018-08-07T08:04:34Z
dc.date.available2018-08-07T08:04:34Z
dc.identifier.issn1989-872X
dc.identifier.urihttps://reunir.unir.net/handle/123456789/6744
dc.descriptionLast 16th of January of 2017, Trendencias magazine published the ranking with the thirteen most influential fashion bloggers of the year in Spain, thus establishing a direct relationship between the fashion industry and social networks. This article makes a descriptive analysis with exploratory characteristics through the content analysis of the strategy - first multichannel and second developed on Instagram-carried out by these thirteen Spanish influencers of fashion and reference with great presence on the Internet that have become authentic leaders of opinion. The objectives go through identifying the main channels, online communication strategies, popularity and interactions made by the public as well as identify the presence of brands in Instagram posts, know their characteristics, formats, compositional elements, reach and engagement of this new commercial communication that moves away from official corporate channels. The results provide a taxonomy on how advertising communication is configured in the social networks of the influencers and show that there is no direct correlation between the activity and the popularity of them, as well as the null advertising identification of the posts.es_ES
dc.description.abstractEl 16 de enero de 2017, la revista Trendencias publicaba el ranking con las trece blogueras de moda más influyentes del año en España, estableciendo así una relación directa entre la industria de la moda y las redes sociales. Este artículo realiza un análisis descriptivo con apuntes exploratorios a través del análisis de contenido de la estrategia –en primer lugar, multicanal y en segundo lugar desarrollada en Instagram– llevada a cabo por estas trece influencers españolas de moda y referencia con gran presencia en Internet que se han convertido en auténticas líderes de opinión. Los objetivos pasan por identificar los principales canales, estrategias de comunicación online, popularidad e interacciones efectuadas por los públicos, así como identificar la presencia de marcas en sus posts de Instagram, conocer sus características, formatos, elementos compositivos, alcance y engagement de esta nueva comunicación comercial que se aleja de los canales oficiales corporativos. Los resultados aportan una taxonomía sobre cómo se configura la comunicación publicitaria en las redes sociales de las influencers y demuestran que no existe una correlación directa entre la actividad y la popularidad de las mismas, así como la nula identificación publicitaria de los posts.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherRevistas - Revista Mediterránea de Comunicaciónes_ES
dc.relation.ispartofseries;vol. 9, nº 1
dc.relation.urihttp://rua.ua.es/dspace/handle/10045/72039#vpreviewes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectblogueraes_ES
dc.subjectinfluenceres_ES
dc.subjectInstagrames_ES
dc.subjectmarketing de influenciaes_ES
dc.subjectmodaes_ES
dc.subjectpublicidad digitales_ES
dc.subjectredes socialeses_ES
dc.subjectbloggeres_ES
dc.subjectinfluencer marketinges_ES
dc.subjectfashiones_ES
dc.subjectdigital advertisinges_ES
dc.subjectsocial networkses_ES
dc.subjectEmerginges_ES
dc.titleInfluencers, moda femenina e Instagram: el poder de prescripción en la era 2.0es_ES
dc.title.alternativeInfluencers, female fashion and Instagram: the power of prescription in 2.0 agees_ES
dc.typeArticulo Revista Indexadaes_ES
reunir.tag~ARIes_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.14198/MEDCOM2018.9.1.17


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