Listar por tema "STEM"
Mostrando ítems 1-9 de 9
-
Analysis of Scratch Software in Scientific Production for 20 Years: Programming in Education to Develop Computational Thinking and STEAM Disciplines
(Education Sciences, 2023)Scratch is an educational software based on visual programming blocks. It was created in 2003 by the Massachusetts Institute of Technology Media Lab (MIT) and it develops computational thinking (CT) skills from an early ... -
Cine y educación STEM: Propuesta para la formación de profesorado
(Dykinson, 2021)En la segunda década del siglo XXI no es ninguna novedad oír hablar del término STEM, pero si echamos la vista atrás no hace mucho tiempo que esta idea de trabajo transversal en los entornos educativos no era más que ... -
Diseño STEM de una UD en Matemáticas 4º de ESO
(01/2019)Éste trabajo tiene como objetivo principal el diseño de una unidad didáctica de la asignatura de matemáticas para el 4º curso de la ESO basado en actividades STEM y en el marco del aprendizaje basado en proyectos. Se ... -
Educación STEM, ABP y aprendizaje cooperativo en Tecnología en 2º ESO
(06/2018)El principal objetivo de este trabajo es presentar una propuesta de intervención, basada en metodologías activas que aumenten la participación, las habilidades sociales y el interés del alumno por las asignaturas de ... -
Factors that foster and deter STEM professional development among teachers
(Science Education, 01/08/2020)The present study seeks to identify teachers' perceptions regarding STEM teaching professional development and to identify the factors that facilitate or hinder the success of teachers' professional development. The ... -
OERaaS: Open Educational Resources as a Service With the Help of Virtual Containers
(IEEE Latin America Transactions, 06/2016)The new and challenging virtual containers are wide spread in a variety of sectors like systems administration, application deployment and service provision. However, these tools are not that much used in education and ... -
Promoting collaborative skills in online university: comparing effects of games, mixed reality, social media, and other tools for ICT-supported pedagogical practices
(Behaviour and Information Technology, 02/11/2018)This article analyses the development of collaborative skills through nine tools for information and communication technologies (ICT)-supported pedagogical practices, which are used in online universities. Using survey ... -
La revolución tecnológica en la universidad
(Nueva Revista, 12/2020)En este artículo se abordan diferentes aspectos de la revolución tecnológica, desde un análisis de la situación actual hasta su concreción en la universidad, transformando la metodología de aprendizaje y el modelo pedagógico ... -
The Enhancement of Academic Performance in Online Environments
(MDPI, 10/12/2019)Distance education has been gaining popularity for the last years. The proficiency in online environments of both learners and teachers explains the success of this methodology. An evaluation of graduate students’ performance ...