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dc.contributor.authorAparicio, Yannelys
dc.date2019
dc.date.accessioned2020-04-03T07:08:59Z
dc.date.available2020-04-03T07:08:59Z
dc.identifierhttps://doi.org/10.14198/AMESN.2019.24-1.09
dc.identifier.issn1989-9831
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10045/99711
dc.identifier.urihttps://reunir.unir.net/handle/123456789/9937
dc.descriptionThe poetic work of the Cuban author Eliseo Diego presents similar theoretical assumptions throughout his production, from the forties to the nineties, which are based on his Catholic beliefs and the concept of the original Fall, as described in the Biblical Genesis and those lead to the possibility of generating literary discourses around the awareness of the loss of innocence, the expulsion from Paradise and the evocation of what was lived in that state of first fullness. Poetry responds to the need of the word to recover the lost things, and means the ability to eternalize the moment and evoke it with clarity, to capture the relative beauty of beings and common things, participating in the absolute Beauty of God, according to the Thomistic theory of the transcendental of being and the evocation of the first way to demonstrate the existence of God: the immobile motor.es_ES
dc.description.abstractLa obra poética del cubano Eliseo Diego mantiene unos presupuestos teóricos similares a lo largo de toda su producción, desde los años cuarenta hasta los noventa, que parten de sus creencias católicas y del concepto de Caída original, tal como se describe en el Génesis bíblico, y se concretan en la posibilidad de generar discursos literarios alrededor de la conciencia de la pérdida de la inocencia, la expulsión del Paraíso y la evocación de lo vivido en ese estado de plenitud primera. La poesía responde a la necesidad de la palabra para recuperar lo perdido, y significa la capacidad de eternizar el instante y evocarlo con nitidez, para captar la belleza relativa de los seres y las cosas comunes, que participa de la Belleza absoluta de Dios, según la teoría tomista de los transcendentales del ser y la evocación de la primera vía para demostrar la existencia de Dios: el motor inmóvil.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherAmerica sin Nombrees_ES
dc.relation.ispartofseries;nº. 24
dc.relation.urihttp://rua.ua.es/dspace/handle/10045/99711es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectEliseo Diegoes_ES
dc.subjectpoesía cubanaes_ES
dc.subjectGrupo Orígeneses_ES
dc.subjecttranscendentales del seres_ES
dc.subjectmotor inmóviles_ES
dc.subjectpérdida de la inocenciaes_ES
dc.subjectpoesía de la memoriaes_ES
dc.subjectCuban poetryes_ES
dc.subjectorigenes generationes_ES
dc.subjectimmobile motores_ES
dc.subjectloss of innocencees_ES
dc.subjectpoetry of memoryes_ES
dc.subjectEmerginges_ES
dc.subjectScopuses_ES
dc.titleRaíces espirituales, filosóficas y bíblicas de la poética de Eliseo Diegoes_ES
dc.title.alternativeSpiritual, Philosophical and Biblical Roots in Eliseo Diego’s Poeticses_ES
dc.typeArticulo Revista Indexadaes_ES
reunir.tag~ARIes_ES


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