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dc.contributor.authorPeinado Abarrio, Rubén
dc.date2021
dc.date.accessioned2022-03-29T11:22:06Z
dc.date.available2022-03-29T11:22:06Z
dc.identifier.issn1133-309X
dc.identifier.urihttps://reunir.unir.net/handle/123456789/12748
dc.description.abstractThis article explores slavery as a national trauma in Richard Ford’s 2014 novella “Everything Could Be Worse.” First, slavery is conceptualized as trauma, emphasizing its role in the formation of contemporary Black identity in the United States. The categories of ‘postmemory’ (Marianne Hirsch), ‘phantom’ and ‘crypt’ (Nicolas Abraham and Maria Torok) are presented, as they facilitate the study of multigenerational oppression and the transmission of trauma. Then, a brief discussion of the race question in Ford’s fiction and nonfiction contextualizes the analysis of the novella. In “Everything Could Be Worse,” which resembles a ghost story as well as a session of psychoanalysis, the intergenerational effects of trauma affect the descendants of both victims and perpetrators of slavery. Finally, it is concluded that, despite certain shortcomings, Ford’s approach to racial difference is becoming increasingly sophisticated. Este artículo explora la esclavitud como trauma nacional en “Everything Could Be Worse” (2014), de Richard Ford. En primer lugar, se lleva a cabo la conceptualización de la esclavitud como trauma, prestando atención a su papel en la formación de la identidad negra estadounidense contemporánea. Las categorías de ‘posmemoria’ (Marianne Hirsch), ‘fantasma’ y ‘cripta’ (Nicolas Abraham y Maria Torok) se presentan para facilitar el estudio de la opresión multigeneracional y la trasmisión del trauma. A continuación, una breve discusión de la cuestión racial en la ficción y no ficción de Ford contextualiza el análisis de “Everything Could Be Worse.” En esta novela corta, los efectos del trauma intergeneracional se perciben en los descendientes tanto de las víctimas como de los perpetradores de la esclavitud. Por último, se concluye que, a pesar de ciertas limitaciones, resulta evidente la creciente sofisticación con la que Ford trata la diferencia racial.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherDepartamento de Literatura Española-Universidad de Sevillaes_ES
dc.relation.ispartofseries;vol. 25
dc.relation.urihttps://institucional.us.es/revistas/estudios/25/Art_09.pdfes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectcryptes_ES
dc.subjectphantomes_ES
dc.subjectpostmemoryes_ES
dc.subjectracees_ES
dc.subjectRichard Fordes_ES
dc.subjectslaveryes_ES
dc.subjecttraumaes_ES
dc.subjectScopuses_ES
dc.titleSlavery as National Trauma in Richard Ford´s "Everything Could be Worse"es_ES
dc.typearticlees_ES
reunir.tag~ARIes_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.12795/REN.2021.I25.09


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