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dc.contributor.authorRodríguez-González, Sergio
dc.date2021-07-21
dc.date.accessioned2021-10-15T08:12:41Z
dc.date.available2021-10-15T08:12:41Z
dc.identifier.urihttps://reunir.unir.net/handle/123456789/11989
dc.descriptionThis paper shows the practical application of the several conceptual contents and the different techniques studied and learned during the studies of the Master Degree’s subjects. According to the style and genre of each work, we will give importance to the electroacustic music analysis, to the technical synchronism and the cohesion of the musical discourse in audiovisual music; and the technical-compositional resources of instrumental music. For this, we will rely, fundamentally, on authos in the electroacustic musical analysis and sound objects, such as Pierre Schaeffer and Denis Smalley. On the other hand, we will not forget the synchronous techniques and the music-visual language functions proposed by Alejandro Román and the references to other composers such as John Powell, Pascal Gaigne, Zeltia Montes or Elliot Goldenthal. About instrumental music, we will appreciate the influences of two of the great masters of textural music in the second half of the 20th century: Krzysztof Penderecki and György Ligeti. Also, though the music works proposed on this paper, we will pay special afention to the particularities of each one of them. We will see the connections between the musical works and we will expose the common elements of the composer’s individual compositional music language. In this way, we will demonstrate the versatility that composers must have and develop at present, but maintaining an identity of their own and underlying and identifying to the entire creative process.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo muestra la aplicación práctica de los diferentes contenidos conceptuales y las distintas técnicas cursadas y aprendidas durante los estudios de las asignaturas del Máster. Atendiendo al estilo y género de cada obra, destacaremos el campo del análisis de la música electroacústica, el sincronismo técnico y la cohesión del discurso musical en la música audio-visual; y los recursos técnico-compositivos de la música instrumental. Para ello nos basaremos, fundamentalmente, en autores de referencia en el análisis musical electroacústico desde el punto de vista de los objetos sonoros: Pierre Schaeffer y Denis Smalley. Por otro lado, no olvidaremos las técnicas sincrónicas y las funciones del lenguaje musivisual propuesto por Alejandro Román y las referencias a autores como John Powell, Pascal Gaigne, Zeltia Montes o Elliot Goldenthal. En cuanto a la música instrumental, apreciaremos las influencias de dos de los grandes maestros de la música textural de la segunda mitad del siglo XX: Krzysztof Penderecki y György Ligeti. También, a través de las obras propuestas para este trabajo, prestaremos especial atención a las particularidades de cada una de ellas. Identificaremos los nexos de unión y expondremos los elementos comunes del lenguaje compositivo individual del compositor. De esta forma, demostraremos la versatilidad que hoy en día los compositores deben tener y desarrollar en los diferentes estilos, pero manteniendo una identidad propia subyacente e identificativa a todo el proceso creativo.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectanálisises_ES
dc.subjectaudiovisuales_ES
dc.subjectversatilidades_ES
dc.subjectcompositores_ES
dc.subjectanalysises_ES
dc.subjectversatilityes_ES
dc.subjectcomposeres_ES
dc.subjectMáster Universitario en Composición Musical con Nuevas Tecnologíases_ES
dc.titleLa versatilidad del compositor en el proceso creativoes_ES
dc.typemasterThesises_ES
reunir.tag~MCMNTes_ES


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