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dc.contributor.authorGómez Ballesteros, Eduardo
dc.contributor.authorBarban Franceschi, Roberta
dc.date2020
dc.date.accessioned2020-05-19T07:45:26Z
dc.date.available2020-05-19T07:45:26Z
dc.identifier.issn2254-8319
dc.identifier.urihttps://reunir.unir.net/handle/123456789/10059
dc.descriptionThis article aims to reflect on the importance of user experience in artistic works based on socio-documentary photography, specifically referring to the artistic project GENOCIDE PROJECT. It is about verifying how the users memory factor is important when exposing the work to the public. The experience of the viewer-user is based on three elements: art, user and context. The configuration of these elements will define the two experiences reported, in which the viewer-user becomes the decisive component in the design and development of the exhibition model.es_ES
dc.description.abstractARTICLE TOOLS How to cite item USER Username Password Remember me JOURNAL CONTENT Search Search Scope Browse By Issue By Author By Title Other Journals Categories FONT SIZE Make font size smallerMake font size defaultMake font size larger Indexed by ... KEYWORDS Art and engineering Arte Design and engineering Dibujo Diseño Drawing Identidad Pattern Pintura Resonance The Walking Dead creatividad creativity design dibujo diseño diseño e ingeniería drawing proceso story telling videojuegos LANGUAGE Select Language NOTIFICATIONS View Subscribe Journal Help OPEN JOURNAL SYSTEMS POPULAR ARTICLES »Josef Svoboda: la luz construida = Josef Svoboda: the light constructed 4011 views since: 2012-09-03 »Árbol Estratégico = Strategic tree 2621 views since: 2012-09-03 »Creación de juegos personalizados para niños y adolescentes hospitalizados = The creation of personalized toys for children and adolescent hospitalized 2258 views since: 2012-09-03 »ArDIn: Arte, diseño e ingeniería = ArDIn: Art, design and engineering 1924 views since: 2012-09-03 »El patrimonio cultural industrial: un lugar de encuentro = Industrial heritage: a meeting point 1867 views since: 2012-09-03 »El dibujo de la figura humana “Avatar” como elemento para el desarrollo de la creatividad y aprendizaje a través de la gamificación en Educación Primaria = The drawing of the human figure "Avatar" as an element for the development of creativity and learning through gamification techniques in Primary Education 1808 views since: 2016-07-20 »El “Anclaje y Ajuste”, una herramienta de Marketing para analizar el poder de las referencias en el Arte, el Diseño y la Arquitectura = "Anchoring and Adjustment", a Marketing tool to analyse references in Art, Design and Architecture 1783 views since: 2014-12-16 »La Maqueta como herramienta didáctica del Diseño Industrial = Model as teaching tools of industrial design 1773 views since: 2015-06-29 »Arte, Diseño e Ingeniería: tres fuentes de la creación = Art, Design and engineering: three sources of creation 1733 views since: 2012-09-03 »MotoStudent, un paradigma de emprendimiento y educación no formal en la universidad = MotoStudent, a paradigm of undertake and non-formal education in the university 1504 views since: 2012-09-03 HOME ABOUT SEARCH ARCHIVES CURRENT Home > No 9 (2020) > Gómez Ballesteros LA EXPERIENCIA DEL ESPECTADOR-USUARIO COMO FACTOR PRIMORDIAL PARA LA ADECUACIÓN DEL MODELO EXPOSITIVO DE UN PROYECTO DE ARTE RELACIONADO CON EL GENOCIDIO, BASADO EN FOTOGRAFÍAS SOCIO-DOCUMENTALES = THE VIEWER-USER EXPERIENCE AS A FUNDAMENTAL FACTOR FOR THE ADAPTATION OF THE EXHIBITION MODEL OF AN ART PROJECT RELATED TO GENOCIDE, BASED ON SOCIO-DOCUMENTARY PHOTOGRAPHS Eduardo Gómez Ballesteros, Roberta Barban Franceschi doi:10.20868/ardin.2020.9.4126 Full Text: PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) ABSTRACT El presente artículo tiene como objetivo realizar una reflexión sobre la importancia de la experiencia de usuario en las obras de arte basadas en fotografía socio-documental, referido en concreto al proyecto artístico GENOCIDE PROJECT. Se trata de verificar cómo el factor memoria del usuario es importante a la hora de exponer la obra al público. La experiencia del espectador-usuario se fundamenta en tres elementos: arte, usuario y contexto. La configuración de estos elementos define las dos experiencias relatadas, en las que el espectador-usuario se convierte en el componente decisivo en el diseño y elaboración del modelo expositivoes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherArdin-Arte Diseño e Ingenieríaes_ES
dc.relation.ispartofseries;Nº 9
dc.relation.urihttp://polired.upm.es/index.php/ardin/article/view/4126es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectfotografía socio-documentales_ES
dc.subjectespectador-usuarioes_ES
dc.subjectmemoriaes_ES
dc.subjectexposición artísticaes_ES
dc.subjectarte políticoes_ES
dc.subjectgenocidioes_ES
dc.subjectsocio-documentary photographyes_ES
dc.subjectviewer-useres_ES
dc.subjectremembrancees_ES
dc.subjectartistic exhibitiones_ES
dc.subjectpolitical artes_ES
dc.subjectgenocidees_ES
dc.subjectEmerginges_ES
dc.titleLa experiencia del espectador-usuario como factor primordial para la adecuación del modelo expositivo de un proyecto de arte relacionado con el genocidio, basado en fotografías socio-documentaleses_ES
dc.title.alternativeThe viewer-user experience as a fundamental factor for the adaptation of the exhibition model of an art project related to genocide, based on socio-documentary photographses_ES
dc.typeArticulo Revista Indexadaes_ES
reunir.tag~ARIes_ES
dc.identifier.doihttps://dx.doi.org/10.20868/ardin.2020.9.4126


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