ListarArtículos Científicos WOS y SCOPUS por tema "interaction"
Mostrando ítems 1-14 de 14
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An Interplay between Oxidative Stress (Lactate Dehydrogenase) and Inflammation (Anisocytosis) Mediates COVID-19 Severity Defined by Routine Clinical Markers
(Antioxidants, 2023)Viral infections activate the innate immune response and the secretion of inflammatory cytokines. They also alter oxidative stress markers, which potentially can have an involvement in the pathogenesis of the disease. The ... -
Anuncios en aplicaciones de juegos : análisis de la publicidad que reciben los menores cuando juegan utilizando el móvil
(Anàlisi, 2022)La presencia de contenidos comerciales en espacios de juego digital consumidos por menores es una realidad consolidada y creciente. Por dicho motivo, el objetivo de este artículo es registrar y analizar el tipo de publicidad ... -
ARII-eL: An Adaptive, Informal and Interactive eLearning Ontology Network
(Fuzzy systems and data mining II, 2016)User models - the representation of user properties, preferences, goals, etc. - are crucial in modern educational applications. Several related processes, such as recommendations and user adaptations, depend on a user ... -
La crítica al presente desde el futuro en The Last of us
(Barataria. Revista Castellano-Manchega De Ciencias Sociales, 2020)The Last of Us realiza una crítica a nuestra sociedad presente desde un futuro apocalíptico que sucederá dentro de unos treinta años. A diferencia de videojuegos como Detroit Become Human, que critican nuestro ... -
De la atención a la intención en la publicidad móvil. Análisis de los anuncios que generan interacción entre las nuevas generaciones de usuarios
(Comunicacion y Sociedad (Mexico), 2023)Este estudio busca identificar qué tipo de anuncios publicitarios en móvil atraen más el clic entre las nuevas generaciones. 45 usuarios de edades comprendidas entre 10 y 14 años se sometieron a un seguimiento semanal del ... -
English language learners’ spoken interaction: What a multimodal perspective reveals about pragmatic competence
(System, 2018)Broadly speaking, pragmatic competence can be defined as the ability to communicate appropriately in a social context. Learning how to use pragmatic features adequately in a particular setting is paramount for language ... -
Formación inicial de docentes en educación básica para la generación de conocimiento con las Tecnologías de la Información y la Comunicación
(Revista Complutense de Educación, 2018)The essential role of basic education is to foster the development of the qualities of the students as unique individuals from their genetic potential, which must be provided for the creation of their own knowledge. Learning ... -
Gamification, Online Learning and Motivation: A Quantitative and Qualitative Analysis in Higher Education
(Contemporary Educational Technology, 2022)As a motivational teaching practice, gamification does not always work as expected. This paper supports these findings and adds the factor of online teaching analyzing the results of an experiment carried out in an online ... -
How does digital context influence interaction in large live online lectures? The case of English-medium instruction
(Routledge, 2021)This paper examines the evolving genre of university lectures. It focuses on synchronous online lectures. The aim of the study is to shed some light on how interaction between teacher and students unfolds in large ... -
Implementation of the recommendation model LIME in cognitive and visual interactive tutors from PSLC
(IEEE Latin America Transactions, 02/2015)This paper presents an application scenario of a rule-based recommender model (LIME) to a PSLC cognitive tutor analytics database. LIME is a recommendation model which provides a formative support to students, tutors and ... -
Ludificación y sus posibilidades en el entorno de blended learning: revisión documental
(RIED. Revista Iboeroamericana de Educación a Distancia (La Revista Iberoamericana de la Educación Digital), 01/2018)La ludificación en el entorno de aprendizaje semipresencial constituye una innovación de alto impacto en las posibilidades de aprendizaje. Se considera que comparte aspectos con el blended learning, en relación con el ... -
Multimodal interaction in English-medium instruction: How does a lecturer promote and enhance students’ participation in a live online lecture?
(Journal of English for Academic Purposes, 2023)This study analysed the multimodal interactive discourse of one English-medium instruction (EMI) lecturer to engage students in a digital environment. It examined the first live online class given to a group of international ... -
Percepciones profesionales sobre las barreras para implementar un sistema aumentativo alternativo de comunicación de alta tecnología
(Bordon. Revista de Pedagogia, 2022)INTRODUCCIÓN. El campo de la comunicación aumentativa o alternativa (CAA) avanza continuamente y, dentro de este, cobran especial relevancia las nuevas tecnologías. Actualmente, los profesionales abordan el reto de facilitar ... -
Publicidad a medida. Impacto de las variables sociodemográficas en los contenidos comerciales que los menores reciben en el móvil
(Index Comunicación, 2022)La preferencia de los menores por el teléfono móvil como vía de acceso a internet se constata a nivel global. Su consumo de contenidos está ín-timamente asociado a la presencia de intereses comerciales que ven en este grupo ...